Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

Weleda Coldcream




Iedereen heeft dat wel eens, een droge huid in deze koude winter. Vooral de laatste twee weken waren heel koud; het sneeuwde en het vroor meestal onder 0. Daarom wil ik mijn huidje extra goed voeden met een vette crème. Ik kocht deze Weleda Coldcream met de intentie dat hij mijn huid goed zou verzorgen. Is het wat?






In de winkel kun je hem kopen in het doosje. De verpakking ziet er chic en niet al te druk uit. Door de oranje kleur valt hij nog wel op tussen alle verpakkingen.




In het doosje zit de tube. De Coldcream is handig verpakt, want zo kan ik makkelijk de crème op mijn hand aanbrengen en vervolgens op mijn gezicht. Dat werkt hygiënischer. De tube ziet er net zo uit als het doosje.


Op de achterkant van de tube staat waarvoor het is.

• Speciale verzorging voor de droge tot zeer droge huid.
• Beschermt tegen gure weersomstandigheden.
• Verzorgt en verzacht de ruwe huid. 
Kijk, dat moeten we hebben. Ik ben de crème meteen gaan testen!


De crème ziet er zo uit op mijn hand. Het is een wat vettere dikkere substantie, eigenlijk net als een nachtcrème  maar deze crème kan ook overdag gedragen worden. Omdat mijn huid super droog is met dit weer, heb ik het ook in de ochtend op mijn gezicht gesmeerd. Dat kan best, maar dan moest ik mijn make-up daarna nog wel extra goed afpoederen, want anders had ik een vette huid. De crème doet wel wat voor mijn huid. Ik kan er wel een hele dag mee door, maar 's avonds, wanneer ik thuis kom, merk ik wel dat mijn huid weer aan de droge kant is. Ik moet dan eigenlijk wel twee keer per dag smeren wil ik een zacht huidje hebben. Wanneer ik geen make-up draag dan werkt hij wel wat beter.

Al met al vind ik het een goede crème ideaal voor het koude weer. In de zomer is hij veel te vet, maar daar is hij ook niet voor. Mensen met een extreem droge huid, net als ik, kunnen hem gewoon gebruiken.

De Weleda Coldcreme kost €9,95 en is te koop bij Etos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten