Pagina's

zondag 3 februari 2013

Carnaval Inspiratie


Jaja, Carnaval komt er weer aan. Vooral in het zuiden van het land worden voorbereidingen getroffen. Het carnavalsseizoen werd vorig jaar 11-11-12 om 11 over 11 ingeluid, wat betekent dat er al activiteiten voor Carnaval echt begint plaatsvinden. Vier jij ook Carnaval dit jaar?




Een stukje uitleg:
Carnaval is oorspronkelijk een katholiek feest wat betekent dat je drie dagen voor het vasten flink los mag gaan. Van zondag tot dinsdag middernacht kun je de gekste kostuums dragen en zoveel feesten als je wilt. Om dinsdag middernacht begint het vasten en duurt 40 dagen tot Pasen.

Carnaval word vooral in het zuiden Brabant en Limburg gevierd, maar het trekt steeds meer naar het noorden toe. Er komen zelfs mensen van Noord-Nederland naar het zuiden om deze feestgebeurtenis mee te vieren. Zelf heb ik elk jaar Carnaval gevierd; het zit er gewoon met de paplepel ingegoten. Vanaf mijn geboorte zat ik in een Carnavalsclub, tot een paar jaar geleden, en elke keer was het weer een super geweldig feest.

Zelf vast ik eigenlijk nooit na Carnaval en is het voor mij gewoon een reden om je gezellig te verkleden en met vrienden en familie erop uit te gaan in de stad. Meestal gaan wij van kroeg tot kroeg en genieten van de gezelligheid. Er zijn ook optochten, carnavalsclubs die muziek spelen, prins in halen en vooral heel veel mensen. Ieder jaar is het altijd druk de eerste twee dagen van Carnaval.

Omdat ik zelf ook Carnaval vier, leek het mij leuk om wat inspiratie op te doen. Hieronder post ik een paar leuke kostuums die je kunt gebruiken als inspiratie. Zelf vind ik het voorbereiden - dus haar, make-up en kleding - het leukste.


Black Swan


Sugar Skull


M&M's


Sneeuwwitje


Catwoman


Disney Princesses


Marie Antoinette

Ik hoop dat er iets tussen zit wat jullie leuk lijkt om te dragen tijdens Carnaval. Zelf weet ik nog niet precies wat ik aan ga doen. Vorig jaar had ik samen met mijn vriend en Tirolpak aan. Dit jaar ga ik denk ik in de kleuren van de stad waar wij Carnaval gaan vieren. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en ik hoop jullie ook!

Als wat gaan jullie verkleed?

Bron foto's:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten