Pagina's

zaterdag 29 december 2012

Delicieux Block of Choc


Zoals ik al in het artikel Waarom ik van de winter hou. schreef, hou ik van warme chocolademelk. Laatst waren ik en mijn vriend boodschappen gaan doen bij de Aldi en toen kwam ik deze twee Delicieux Block of Choc lolly's tegen. Niet om zo te snoepen, maar om er warme chocolademelk mee te maken.






Ik heb de smaken Melk en Speculoos meegenomen. Op de achterkant lees je de ingredienten en hoe je het moet bereiden. De blokjes zijn van Belgische chocolade gemaakt. 



Als eerste giet je melk in een kopje en zet dat ongeveer 2 minuten in de magnetron. Vervolgens doe je een Chocoladeblok in de hete melk en dat laat je zo totdat het blokje is gesmolten.



Af en toe haal je de lolly eruit zodat je goed kunt zien wanneer het blokje is gesmolten. Hier had ik hem nog maar een paar seconden in de melk gedipt.






Na een tijdje zie je de melk steeds donkerder worden omdat het blokje goed in de melk smelt. Zo ontstaat er dus heerlijke warme chocolademelk!




Uiteindelijk ziet het er zo uit wanneer het blokje helemaal gesmolten is. Wat je vervolgens kunt doen is slagroom toevoegen voor nog extra meer smaak en dan smullen maar! Ik heb er heerlijk van genoten en ga zo vaker chocolademelk drinken!

Wat je ook kunt doen is de chocoladeblokjes vervangen door cacaopoeder van Nesquik. Zo kun je de hoeveelheid zelf bepalen door het zelf in de hete melk te scheppen. Daar doe je ook veel langer mee.
Heb jij nog goede tips om warme chocolademelk te maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten