Pagina's

maandag 7 januari 2013

10-Pan Project


Jaja, wat betekent dat nu weer, hoor ik je denken. Ha! Het 10-pan Project is een project om in onbepaalde tijd tien producten veelvoudig te gebruiken totdat je de pan ziet. Vaak kun je het in combinatie houden met je no-buy. Dan kun je bijvoorbeeld wanneer je een product hebt opgemaakt, of je ziet de pan, een nieuw product kopen. Omdat je het dan verdiend! Maar soms ontdek je ook weer oude goede producten uit je eigen stash! Wie weet.




Zelf heb ik besloten om aan het project mee te doen, omdat ik heel veel producten gewoonweg niet gebruik. Meestal gebruik ik mijn meest favoriete producten en laat de rest links liggen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom dit project. Ik heb ook tien producten gekozen en ik laat je zien welke.


Dit zijn ze; de tien producten die ik zoveel mogelijk ga gebruiken totdat je de pan ziet of zelfs totdat ze op zijn. Ik zal elk product apart nemen en er een beschrijving bij zetten. Komt ie:


Als eerste deze Rimmel London Natural Bronzer. Het is een mooie matte bronzer dat ik een paar jaar geleden had gekocht na aanraden van iemand op een forum. Hij is niet oranje en het geeft geen shimmer effect, dus ideaal om mee te shapen. Ik gebruik bronzer bijna elke dag, dus het moet wel een makkie zijn om deze snel op te maken.


De tweede is een Gosh Blush in Electric Pink, een hele mooie roze blush. Ik heb hem twee jaar geleden dan ook regelmatig gebruikt in combinatie met de Rimmel bronzer. Als je goed kijkt zie je de pan erdoor heen haha!


Dan is deze NYX creamblush aan de beurt. Een knalroze, een kleur voor niet iedere dag tenzij je weet hoe je het moet gebruiken. Deze creamblush is eigenlijk ideaal voor in de zomer en 's avonds, maar ik gebruik hem zelf ook voor overdag. Soms, wanneer ik teveel op mijn vingers heb gedaan, dep ik het een klein beetje op mijn lippen en doe daar een transparante gloss overheen.


Vervolgens heb ik een Maybelline oogschaduw gekozen, een kleur dat ik een paar jaar geleden helemaal geweldig vond en zes(!) back-ups van had gehaald. Dus ja, deze moet ik echt vaak gaan gebruiken.


De Dior Highlighter. Je zag hem al in een andere blogpost voorbijkomen, namelijk dat ik deze zo opnieuw zou kopen als ie op was. Ik vond het zo zonde dat ie maar lag te verstoffen in mijn make-up kast dat ik had besloten om hem mee te laten doen. Jammer dan!


Weer een Gosh product namelijk deze lipgloss. Ik moet jullie iets bekennen: ik ben nooit echt een fan geweest van lipgloss omdat het altijd maar plakt. Mijn haren bleven er vaak aan plakken tot grote ergenis van mij. Toch heb ik een paar lipglossjes in mijn stash en heb besloten om deze ook mee te laten doen.


Dan deze Clarins concealer die ik een paar jaar geleden in de uitverkoop had gekocht. Hij was de helft afgeprijsd dus ik kon hem niet laten liggen. Helaas was het niet echt mijn kleur, maar ineens besefte ik dat ik deze perfect onder mijn ogen kon gebruiken om donkere kringen te verdoezelen én als een highlighter kon gebruiken! Ideaal toch?


Dan de welbekende MUFE HD Foundation dat ineens een regelrechte hit werd in beautyland. Ik kon het natuurlijk ook niet laten en had hem ook in huis gehaald. Helaas is deze net een tintje te licht voor mij, waardoor ik deze dus niet vaak gebruikte. Toch vind ik dat ie op moet en het is winter, dus kan ik hem mooi gebruiken op mijn witte gezicht.



Dan heb ik twee palettes die ik bijna nooit heb gebruikt. De eerste is deze The Body Shop kerstpalette uit 2009. De reden waarom ik deze weer tevoorschijn heb gehaald is omdat de kleuren echt winters zijn, dus ideaal in deze tijd van het jaar. En er zit een mooie blush bij!


En dan als laatste, dit palette van NYX die ik vorig jaar persé moest hebben, maar nooit echt heb gebruikt, dus ik vond het voor deze ook wel weer tijd om te gebruiken. Ik heb er al veel naturel ooglooks mee gemaakt!

Zo dat waren ze allemaal. Ik ben benieuwd hoelang ik het vol ga houden, want met kerst had ik namelijk alweer andere producten te voorschijn gehaald haha. Maar toch ben ik van plan om door te zetten, want het zijn hele makkelijke producten voor elke dag. Ideaal voor mensen die net als ik liever geen felle kleurtjes gebruikt.

En jullie? Doen jullie ook mee met het 10-pan project?

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie producten! ik ben benieuwd of het gaat lukken! :) Zelf doe ik niet mee, maar ik probeer wel altijd mijn make-up producten echt op te maken voordat ik nieuwe koop haha (lukt ook niet altijd :P) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee bij mij ook niet, maar soms moet het echt want er komt alleen maar meer bij haha! Zal binnenkort een update doen :P

    BeantwoordenVerwijderen