Pagina's

maandag 28 januari 2013

Sephora Hydrating & Smoothing Foundation


Tijdens de bekende Sephora 3 voor €10 heb ik ook nog deze twee foundations ingeslagen. De mascara's en foundation waren toendertijd 2 voor €10. Ik heb mijn eigen huidskleur gepakt en een donkere kleur, waarmee je perfect mee kan shapen.





Ik heb de kleuren D25 en R55. Voor zover ik bij de foundations kon zien, hadden ze alleen deze twee huidskleuren, dus ik nam de eerste maar op de gok mee. Ik moest toch nieuwe foundation hebben.


Achterop het flesje staan de ingrediënten, hoeveel milliliter erin zit en de houdbaarheid.




Ik heb de eerste kleur eerst op mijn hand geswatcht en zoals je ziet is de foundation net iets te geel voor mij. Het is een vrij dekkende foundation, dus voor mensen met een wat gelige huid is ie perfect.



Ook heb ik de donkere kleur geswatcht voor jullie, maar deze ben ik niet van plan om over mijn hele gezicht te gebruiken. Alleen ter plaatste om mijn gezicht mee te shapen. Ik heb hem al vaak gebruikt wanneer we een avondje uit gingen. Ik breng hem dan onder mijn jukbeenderen aan onder mijn foundation en vervolgens mijn eigen kleur foundation. Het maakt mijn gezicht veel slanker. Ik doe het niet altijd, want bij mij krijg je al gauw een cakey-effect, want de foundation moet je natuurlijk wel goed afpoederen wil het perfect blijven zitten.


Hier zie je dat ik de foundation op heb. Voor mijn gevoel is ie net iets te geel.

Het voordeel, of misschien ook wel nadeel; is dat je de foundation goed weg kan halen met make-up remover. Toen ik het swatchte op mijn hand en het vervolgens met een reinigingsdoekje wegwreef, was het er binnen no time van af. Het nadeel is misschien dat de foundation dan wat sneller van je gezicht glijd.

Ik ben over de lichte foundation wat minder tevreden, die zal ik ook niet vaak pakken. De donkere kleur daarintegen is ideaal om mee te shapen, dus die gaat in mijn everydaybakje. Voor als ik weer een feestje of iets dergelijks heb!

Sephora make-up kun je natuurlijk krijgen bij Sephora.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten